tisdag 27 mars 2007

Rastaman by position!

Så gled runt på stan en stund med min tyska kompis tidigare idag, han införhandlade ett par levi's och ett par "nice" K-Swiss (man kan inte gilla K-swiss, eller?). Sedan gled vi upp till skolan å käkade på en kebab i närheten. När vi glider in i kebaberian så står killen bakom kassan å säger "Rastaman by position" till en mörkhyad kille som svarar "don't call me rastaman, i don't, i don't smoke grass. I'm from Tanzania". Sedan frågar killen i kassan mig om jag gillar Bob Marley och jag svarar ja, då säger han återigen "Rastaman by position". Sedan går han in i köket å ropar det högt. Jag å min tyske kompis glider iväg å hämtar ut pengar och kommer sedan tillbaks å betalar. Efter typ 4min glider det in ett gäng med afrikaner, då lutar sig killen i kassan ut över kassan och ropar åt den andra killen: "Ey Bob, Rastaman by position!" och pekar på de andra mörkhyade personerna. haha, det var lite lustigt. Fett diskriminerande men kinda fun, lite synd om "Bob" som satt å skämdes, han kände sig typ kränkt av att bli kallad rastaman, i för sig så var han itne från jamaica och såg inte heller ut att vara det. Det är ungefär som att nån skulle kalla mig för kines, typ.

Vi hookade upp ett parti Risk som var jävligt fittigt och "pakt-igt" redan från början, mot mig...fuckers! aja sen shootade vi sum hoops, rätt kul...jag å tysken först..vi förlorade till slut å sen switchade vi till jag å andreas, som även vi förlorade men även vann...rätt kul att få spela lite b-ball igen och öva på finter...lär öva en hel del om jag ska bli draftad i år, men det löser sig.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm... jag känner på mig att nån har saknat mina kommentarer. Dessutom känner jag lukten av Wumpus. But that's another story. Rätt fittigt att du hjälpte Emil att vinna :P Men du fick ju din smackdown så vi är kvitt. Tror att jag också mösta öva på mina finter. Och mitt dribblande. Och mitt kastande.

Alex sa...

true, kanske var lite pinsamt för dig att gå hem å ha "Spalding" skrivet/intryckt i pannan på dig.

Anonym sa...

Orden jag aldrig glömmer...

Alex: "Det där var årets fint"

Gissa vem han sa det till...

samma fitat som vann risket by the method of getting help from the man with the cards...