torsdag 15 november 2007

Skrapan is the shit.

Igår redovisades vår lab 7 i python. En svettig snubbe till vår förvåning som försökte lägga snubbelben för oss...svinet. Men det gick vägen ändå och vi gick därifrån med ett betyg i kursen. dvs. jag har klarat min första kurs i år! WOHO! dock bara 6pinnar men ändå. Vi gled runt lite på Armada efteråt (massa företag som ställer ut på skolan) och slappade lite.

Vi drog ett kebabtest till middag, börjar bli sjukt trött på kebab...10ställen på 2 veckor? känner mig så tung och fet..gosh. Aja bara ett ställe kvar sen får ni se vad vår undersökning ska användas till. Efter middagen gick vi hem till min tyske kompis, eller ja...först åkte vi upp på 21a våningen och kollade. Satan vilken utsikt det är alltså. sweet att ha ett penthouse där uppe eller nåt.

Plugga stod på schemat när vi väl anlände till min tysks hem, så jag och adam intog en skön ställning i hans 90-säng och han satt i sin stol åså läste vi ett häfte. Sedan smackade vi upp en tenta, gick helt okej...men sen kollade vi in tentor från föregående ursomgångar och de var inte alls lika roliga...känns som att innehållet har ändrats lite. Hur som helst så ska jag sitta och läsa hela dagen idag så jag förhoppningsvis klarar tentan imorgon. Fan asså, kul att sitta och läsa en hel dag...visserligen så pausar vi rätt ofta osv men ändå...det är sjukt trist, speciellt när man ändå kuggar tentan :(


Det här är en rätt symbolisk bild, så här känns det att kugga en tenta: Man tror att man går stairway to knowledge, men nej...istället går man stairway to wall. sjukt ångestingivande, och lite som ett tecken som man möter varje gång man ska till min tyske kompis.


Adam visar det han är bra på...att kugga tentor(gå in i väggar) sorry dude but u posed for the picture :P

1 kommentar:

Anonym sa...

Call it a freebee!