tisdag 20 februari 2007

Like a fairytale

Schyrre med snö över natten, allt är vitt å nice...Hade laboration i fysik hela förmiddagen, gled in lite sent men det var bara 5 min så det var inget att skämmas över...Har dragits med en rätt jobbig huvudvärk som smyger lite jobbigt och inte går över trots hemliga kurer osv. Det var ROS (Rekryterings och sommarjobbsdag) i kåren idag, det var schysst, gled runt å fick lite free-stuff innan det var dags att värma matlådan, bland annat en Loka Päron och Mer Apelsin, kom rätt passande till lunchen.

Lite kul var det att när jag och min kompis stod och pratade med en kille från Coca Cola så listade han upp typ alla jobb som vi kunde söka till, alla inom verkstaden. Men sen när en av mina andra kompisar frågade så kunde han få vara Guide för turister som vill kolla på fabriken, wtf jag vill också guida...men antar att jag hör hemma bland hard workin men i verkstaden, fast om 5 år så är det jag som kommer ner från kontoret och gnäller på de i verkstaden, känns bra att veta.

Hur som helst så fick jag svar från min lärare idag angående min review, jag respekterar faktiskt svaret konstigt nog:

Din rest består i att lämna in samma review, men med de språkliga felen korrigerade. Du ska också lägga till ett 1000-2000 tecken (0,5-1 A4) långt resonemang om termen "neger", dess ursprung (etymologi), förändrade betydelse mm. Resonemanget ska inte bestå enbart av personliga funderingar, utan grunda sig på vad som står i uppslagsböcker, ordböcker och liknande.

Känner ångest för att sista avsnittet av The O.C. (forever, and ever, and....) kommer på fredag, dat sucks

6 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, värsta dagis-fasoner: skriv en uppsats om varför du inte ska säga the n-word :P

Anonym sa...

Du borde veta bättre!!! Inte fasen kan man använda neger i en uppsats!!!! Usch och tvi på dig!!!

Sen så kan du ju glömma guidejobben, det e bara till för haningebor. The upper class kind of people yall know´im sayin!

Anonym sa...

haha emil, du kanske inte är helt så anonym som du tror :P

Anonym sa...

hmmm... jag e inte emil... lovar...







(ps.. stämm mig inte...)

Anonym sa...

ojdå din lärare verkar vara extremt noggrann med att vara politiskt korrekt.
vore kul att höra hur du hade använt ordet... liksom sammanhanget, meningen.. och så.
jobbigt att behöva skriva ihop det där, extrajobb ju.. plugg ska endast göras i minsta möjliga nödvändiga mån.

btw ändrade dom inte sig ang nedläggningen av serien? tyckte jag läste det förut... på aftonbladet försig men ja..

Alex sa...

Så här mycket förekom ordet i uppsatsen: "[...] Scenariot påminner lite om när negrerna var slavar i USA ... Men samhället är fortfarande inte jämställt för negrer i USA."

Nope det var ett bolag som var på väg att köpa serien men det blev inte av...