torsdag 22 maj 2008

konsten att tacka nej till ett sommarjobb.

Idag ringde det rätt oväntat upp en tjej från academic work och frågade om jag ville ha ett sommarjobb som elmontör...ute i södertälje. Det lät ju faktiskt väldigt lockande, sommarjobbsdelen alltså. Faktumet att det låg ute i södertälje och att det dessutom bara var en månad var inte så kul. Till råga på allt så började det nu på måndag så dvs. jag skulle bli tvungen att hoppa sanstat-omtentan, vilket är min enda sportsliga chans till att klara den här skitkursen.

så efter lite om och men så sa jag nej, det känns inte värt att få gå upp 04 varje morgon i en månad och sen till råga på allt få den värsta mattekursen jag kommer få läsa i bagaget. Fast iofs så kommer jag säkert kugga omtentan ändå, men det är värt att försöka.

Så nu har jag släppt på det trycket, tentan är imorgon bitti, min tyske kompis fyller år på lördag och tentapuben är på lördagkväll. Japp, Det kommer bli helvilt.

Fuck vilken röst, han är grym.

Inga kommentarer: