onsdag 2 januari 2008

back in stockholm

Nyår var bra, riktigt bra faktiskt. Så bra så att jag började bli bakfull igår kväll. Det startade off med en skön middag hos mamma med lite old folks blandat med oss youngsters. Ganska snabbt blev vi fulla på Xanté (päroncognac), caipirinha, vin och öl. En salig blandning, i know...kan ha varit en bidragande faktor till den sena bakfyllan må tro? En taxi senare står vi hos morgan och samtalar med två fjortisar födda 91 respektive 90, det var lite väl lågt tyckte vi så vi drog illa kvickt.

En taxi till (det är så vi gör det här i stockholm, två taxis på en dag om det är bråttom) och vi var på ludvikas topp aka hammarbacken. Efter snabbt överläggande fick jimmy betala taxin eftersom han var fullast och hade minst sannolikhet att komma ihåg det. Vi letar oss fram bland villorna som ser likadana ut och hittar en skön villa där det står två tjejer och röker på verandan och man ser lite liv inuti huset. Så jag bestämmer att festen var där och klampar rakt in, lite smått otippat så sitter det en man i ungefär 30-35 års åldern på golvet och leker med en bebis och en annan sitter vid ett stort matbord. Båda stirrar på mig och säger "Bye", yes de var invandrare också...efter ett par sekunders snabb överläggning i min hjärna så insåg jag att jag hade klampat rakt in i fel hus. Illa kvickt begav jag mig ut i letandet på rätt ferre, som vi fann endast fåtalet sekunder senare. För att göra en lång historia kort så spelades det singstar hela kvällen, jimmy blev ivägkörd för att han blev för odräglig/full och vid 12 slaget badade vi i moët innan vi avslutade kvällen med en skön väntetid på en timme på en taxi och dök upp hemma vid 04.30 då vi smällde i oss rester av mat och slaggade.

Det var nyår i snabba drag.taxiladies12-slaglovecasual

Inga kommentarer: