fredag 21 september 2007

riktig lycka

Ni vet känslan när man var liten och vaknade upp på julafton. Man tog på sig ett par varma sockor och myskläder och smög iväg till granen för att känna på paketen och kolla om det kommit några nya. Sedan kom den olidliga väntan hela dagen då man skulle vänta på att alla vuxna skulle vakna, och sen skulle man käka frukost och när frukosten var klar satte farmor igång med julbordet som tog ett par timmar och till slut när julbordet börjar lida mot sitt slut, så börjar kalle på tv. Jag vet att ni alla vet vilken tidpunkt det är nu, det är som VM-finalen Brasilien Tyskland när man sista kvarten bara stod och skrek och viftade med flaggorna i vänta på att slutsignalen ska gå. Samma känsla är det när Kalle börjar, inte bara för att det är bra, utan för att det känns som upploppet innan målgång. Man vet att om en timme sitter man och öppnar paket.

Så var det för mig idag, jag vaknade tidigt. Klädde på mig, åt frukost, gick till skolan, men gick sen hem efter första föreläsningen. För att vara säker på att jag skulle få min Macbook Pro. Efter en dryg timmes väntan utanför huset så ringer killen från UPS upp och säger de magiska orden "Jag har ett paket åt dig". 2minuter efter att det var sagt så satt jag ensam i min säng och öppnade mitt paket som jag väntat på hela dagen, väntan kändes precis lika lång och olidlig som på julafton. Så nu är jag glad.

2 kommentarer:

Anonym sa...

what a beauty!

Anonym sa...

It's like having a baby. Only it's usually the women that get the babies. Which makes you a woman. Which means you're totally gay. Which makes your Mac a Bög-Mac. Like a Big-Mac only instead of usual meat on it you get a meatflute. GAY! :P schkojar bara.