fredag 11 september 2009

Nine eleven

Idag är det en väldigt historiskt statistiskt sett dålig dag. Men den tyngsta av de alla var när de där jävla nötterna även kallat terrorister bestämde sig för att kapa flygplan och krascha in de i World Trade Center. Kommer ihåg det som om det var igår. Efter en hektisk dag var jag på väg hem från basketträningen och bestämde mig för att gå ner till kvartersgårn och kolla vilka som var där innan jag traskade de resterande 300 metrarna hem för att äta lite kvällsmat. Väl på kvartersgårn så möter jag på Jimmy som säger att World Trade Center har utsatts för en terroristattack och kollapsat.

Först trodde jag det var ett skämt så klart men efter att frågat ett par till så stod det klart för mig att det var på riktigt. Och det var jävligt drygt, jag blev på riktigt arg. Det förstörde ju så jävla mycket, inte nog med att det var två ordentligt stora maffiga jävla byggnader, det tog ju även 3 000 människors liv. Dessutom ville jag ju självklart åka dit och kolla in the twin towers. Men det lär ju inte hända nu...iofs kan man ju besöka ground zero. Men fatta att folk slängde sig ut från 400meters höjd och det var det man såg på tv. Folk flyger som vantar för att sedan landa på gatan och i det närmaste sprängas, det blev ju inget kvar av de som hade hoppat i stort sett. Men damn asså, tänk dig att ta beslutet att slänga sig ut från 400 meters höjd. Det är fan inget litet beslut att ta. Iofs så var man ju fucked förmodligen men ändå att man väljer att hoppa istället för att se hur det fortsätter.

Efter denna dag så var det lite som att nån körde upp en stock i arslet på jorden. Världen stod på helspänn i flera veckor efter händelsen. Till exempel så hade ju engelsmännen pansarvagnar och grejor på deras flygplats, det är rätt maffigt.

Det enda bra som kom ur denna händelse var Michael Moores filmer som visade världen hur pass dum amerikanska regeringen (läs Bush) egentligen är. Ett klipp som jag aldrig kommer glömma är klippet när de filmar George Bush vid den exakta tidpunkten då planen flyger in i World Trade Center. Och hur han reagerar, han sitter kvar i elva minuter på det där dagiset och läser med barnen innan han går därifrån. Way to go Champ!

Aja, detta var ju självklart inte allt som denna dag har bjudit på, Anna lindh blev ju även mördad denna dag. Vad är det för speciellt med 9/11 egentligen? En fin höstdag att göra terroristattacker på? Precis som när wtc gick ner så skiner solen idag och det är underbart.
Nu ska jag fortsätta min bakisfredag med att kolla på film tänkte jag.

PEACE!

Foto: IBL

Inga kommentarer: