onsdag 8 oktober 2008

livlös sardin

Ungefär så kände jag mig idag, idag var nämligen dagen D då de skulle installera nån pryl i elcentralen = totalt strömavbrott mellan 8-16. Jo visst hade jag en strålande morgon då jag blev väckt av att min kära dam står och håller en tallrik med en croissant med nutella på och ett glas juice i handen (åt mig så klart), om ni inte förstår så handlar det om frukost på sängen...real nice actually. Dessvärre var inte alla andra delar av morgonen så nice, typ när man går och slår den dagliga drillen och försöker tända lampan...nej nej, här pissar vi i mörkret. Sedan upptäckte jag att det inte fanns nåt varmvatten = ingen dusch. Och slutligen inget internet = inge plugg, inge serier, inge sällskap. inte ens radion eller tv'n eller nåt funka :( så jag spenderade halva morgonen online på msn på min iphone...fast det sög så fort nån skrev nåt för jag orkade inte skriva.

Men nu är the electricity back och jag ska om cirkus 5minuter sjunka ner i min tolvtusenkronorssoffa och spela fifa09 tills jag somnar...eller tills romina blir arg, får se vad som händer först, jag tror på det sistnämnde.

Edit: the lady has arrived och det ser ut som att jag ska laga mat...vi får se vart detta slutar. Det verkar som att jag inte kommer laga mat och att vi ska sitta och plugga matte hela kvällen. Great fun!

Inga kommentarer: