onsdag 25 mars 2009

Day from hell

Idag trodde jag det var en fin dag. Solen sken, dagen gled på fint, jag var klar med maya-labben som jag skulle redovisa på eftermiddagen. Så jag stänger av datorn och beger mig mot skolan. Väl framme i skolan visar det sig att min dator helt enkelt inte startar. Och nej det var inget fel på batteriet eller så, den startar vare sig med eller utan strömadaptern. Så efter ett kort besök på inLife stod det klart att datorn har skitit sig och tack vare att jag drog datorn i backen förra våren (väskan gick sönder och datorn gick i backen, blev en liten bula på ena kanten), så kan det bli ett helvete med garantin...a.k.a. jag kommer förmodligen få betala 700kr för att datorn ska bli undersökt och sedan 5000kr för att laga skiten. Känns lite sisådär, speciellt när man håller på att spara ihop pengar till brasilienresan i sommar.

Grädden på moset är väl även att de två kurser jag läser nu har dödsmycket labbar vilket betyder massvis med programmering, och jag är aningen buttfucked nu som inte har nån bärbar dator att jobba på. Fuck me, idag var helt enkelt inte min dag. jävla skit.

Till råga på allt så svalde datorn min Mac OS X skiva när jag försökte starta från den, fan.

Inga kommentarer: