söndag 27 april 2008

Skärgårn och grill

Jag och min lady blev bjudna att följa med ett annat par ut till stockholms skärgård, vilket inte verkade som en dum idé. Det roliga i det hela var att först när vi satt på bussen på väg ut till skårgårn så berättar min lady för mig att det tar 2,5h att åka dit, ungefär som att åka hem till ludvika då. Hur som helst så var det asnice, inte ett moln på himlen, bara vi, en massa öl, och några paddor som kravlade över trädgården på väg ner till vattnet.

Sen igår (lördag) så var det bestämt att det skulle vara grillkväll with the gang i parken vid mitt och addys hus. När jag stiger av tvärbanan vid parken så "märker" jag att parken är fylld av över 300 äckliga scouter som sjunger sånger och tävlar mot varandra och grejor. På en gång såg jag våran grillkväll bli förstörd då jag framför mig visionerade scouterna som sitter runt den stora bonfire'n och sjunger sånger och är alldeles positiva och glada. Jag blev lite illamående faktiskt, men hur som helst så började det regna och scouterna stack. Så när det slutat regnat så sprack det upp och solen gled fram igen, dvs the grillkväll wus still on. I Ludvika så rullar vi inte med mesiga engångsgrillar, så därför hookades det en klotgrill som jag och addy delar på. Är det inte minst 5 år plus på vuxenpoäng.com efter att man har köpt sin första grill?

Grillkvällen var sweet, jag och min tyske kompis försökte häva öl, kan avslöja att det sprutade öl ur mig, bägge försöken jag gjorde.
Den här bilden förklarar skärgården ganska så bra faktiskt, bilden under också.



Det grillades och spelades boll och det mesta, här ett casual photo.

Vi försökte häva öl, som sagt så slutade det med att det sprutade öl ur oss.

Gruppbild, minus fredrik och nesma.

1 kommentar:

Anonym sa...

Legen... wait for it .... wait for it dary!!