måndag 18 maj 2009

Tentaperiod has come

Nu är det officiellt tentaperiod och tentapluggande når snart sin peak...eller ja, så fort jag har börjat d.v.s. Är lite spänd att se vad helgen har att erbjuda, blir lite kaotiskt mot slutet. Åker hem till ludvika torsdag kväll för att infinna mig på jimmys begravning fredag förmiddag. Sen bär det av tillbaks till sthlm på fredagkväll/eftermiddag för att jobba hela helgen. Och sen tenta tisdagen därpå.

Lite roligt nu också, visade sig idag att jag låg på -123kr på kontot. Känns inte så värst spännande. Speciellt med tanke på att jag bara kommer tjäna ihop ca 15k efter skatt på hela sommaren...d.v.s. efter hyra varje månad kommer jag ha typ 300kr kvar att köpa mat för. Känns lite sådär. Hoppas jag får ta den där portugisiskakursen i sommar så jag kan få csn, jag vet...det suger att ta mer lån men vad ska man göra? Inte direkt som så att jag har ett sparkonto med 1mille på som jag kan ta pengar från när det krisar sig.

Yes, idag är jag bitter och det har jag fan rätt att vara. Seriöst, hur fan ska jag kunna leva på 300kr?

Inga kommentarer: