söndag 30 mars 2008

Trysil featuring insane weather

I lördags morse steg jag upp med förhoppningarna om ett trysil med blå himmel och skinande sol samt vackra norskor som åkte omkring topless i parken, inget av de stämde. Vädret var det sämsta jag vart med om i trysil, dock så har jag "bara" vart där ca 14 gånger för att vara exakt (OBS! ca och exakt i samma mening, sug på den du). Vädret "beskrevs" enligt metrologerna som 2-3cm snöfall, molnigt och 4m/s i blåst. Det var väl snarare 2-3dm snöfall, molnigt + lika dimmigt som manhattan efter 9/11, 4m/s i blåst kan nog stämma. Så efter att ha hängt i parken halva dan och känt oss minor to deltagarna i Burton Glory Daze (snowboardtävling) så drog vi iväg och körde lite puder inne i skogarna, sjukt mysigt att åka omkring och sladda inne bland träden och hoppa över lite grejor osv. Dock så blir man så jäääääääääääääääääääääääääääääävla trött av att åka och svänga inne i skogen hela tiden, plus allt puder = lyfta upp framfoten så nosen inte drar ner i snön = trött i benen = träningsvärk dagen efter...japp det tar typ en kvart för mig att sätta mig idag, det suger.

Hur som helst så har vi ett par pixx här från dagen, blev inte så många fler heller då vädret sög.

Här har vi fredrik som bjuder på en liten halvt oplanerad nosestand innan han dök ner i snön med huvudet först.

Här har vi mig som smaskar av en fet slash på den awesome väggen vi hittade, som jag för övrigt råkade åka över och ramla ner på baksidan första gången.

Fredrik smaskar på en alldeles mysig fs boardslide.
Vi ser den komma från långt håll och vet att här kommer den mysiga slashen,
Och här har vi den!

Inga kommentarer: